måndag 13 juli 2015

Lagom lunch

Hejsan!

Då var första arbetsdagen efter semestern avklarad, och jag är såå trött! Jag kom ju inte i säng när jag skulle, har skaffat lite uppesittarvanor på semestern, så jag hade inte kunnat sova tidigt ändå. Men åh så roligt att återse alla på jobbet, och lite skönt att komma igång igen faktiskt, även om det skulle vara skönt att ha lite mer semester.
Startar dagen klockan fem på morgonen med te och ett par kokta ägg med salt, men var tydligen luddig i huvudet så glömde stegräknaren på bordet, grämde mig lite över det, jag brukar ju komma upp i så många steg på jobbet, ville ju att withingsappen ska tycka att jag är duktig och säga saker som "You are on the road to greatness". Ha ha!
Nåja, en ny dag imorgon, och ikväll krälar jag i säng tidigt!

Något jag tänkt mycket på senaste tiden är att jag verkligen bör försöka vänja min mage med mindre mat, vilket inte är det lättaste när man älskar mat och alltid kan äta! Men jag har förstått att mina hunger- och mättnadskänslor är helt ur spel, så igår började jag tänka på hur stor mängd mat jag tycker att jag får äta, så lägger jag upp det på tallriken och jag får inte ta om. Samtidigt har jag sett till att dricka mycket vatten, och ökat fettet, jag har varit lite dålig på att få i mig fett senaste tiden, och då blir man ju hungrigare.

Blev tacksam och glad att jag hittade några gamla matlådor i frysen, så jag hade något att äta till lunch idag. Det blev en smarrig köttfärslimpa med avokado och min kollega tyckte jag var lite konstig som fotade min mat ha ha!

Currylimpa

500g blandfärs eller nötfärs
2 ägg
1 dl majonnäs
ca 2 msk red currypaste (jag använde ICA:s, tog ungefär halva lilla burken)
ca 10 skivor lufttorkad skinka, så mycket så man kan täcka limpan

Blanda färsen med ägg, majonnäs och currypaste, forma en avlång limpa och klä limpan med den lufttorkade skinkan, försök att täcka in hela och peta in ändarna på skinkan lite under kanten på limpan. Grädda i ugn 200° i 20-30 min, servera med grönsaker eller mer majonnäs.

Kram och godnatt! Linda

Inga kommentarer: