söndag 7 februari 2016

Parmesanröra och matlåda

Hejsan!

Vi sitter på tåget hem från Hälsingland, det har varit en mysig och lugn helg hos familj. Vi har fått väldigt god mat, bl.a. en jättegod röra som jag tänkte tipsa er om, tyvärr har jag ingen bild då jag glömde fota. Eftersom vi nu varit bortresta har jag inte lagat mycket mat, men lovar att återkomma med lindalagad mat i veckan.

Parmesanröra 

1 burk crème fraiche (om du kör mejerifritt borde det fungera med majonnäs istället)
2 dl riven parmesan
2 tsk pressad citron
1-2 pressade vitlöksklyftor

Rör ihop och låt stå i kyl en stund, servera. Vi åt röran till sallad, men jag kan tänka mig att den passar till det mesta.

Jag har startat en kurs i mindfulness hos mindfulnessgruppen och det är precis vad jag behöver, jag lär mig meditera och tar itu med min stress. Jag får många tankeställare om både mitt och andras beteende, vad jag gör på ren automatik och hur jag kan välja att bryta och byta spår. Jag utvecklas mycket och inser att jag har en hel del att jobba med.

Som matlåda på tåget äter vi kanelpannkakor som min kära sambo fixade. Dessa brukar vi äta till frukost och har skrivit om dem förut, men tycker att de förtjänar att få komma med igen då de passar jättebra att äta kalla i en matlåda/matsäck med. De är också så enkla att göra!


(Bilden kommer från ett tidigare inlägg

Äggpannkakor med kanel 
2 pers

7 ägg
1/2- 1 tsk kanel
Smör

Vispa ihop och stek pannkakor i smör.

Kram Linda 

Inga kommentarer: